marți, 14 ianuarie 2014

ROMANITATEA ROMÂNILOR ÎN VIZIUNEA ISTORICILOR-eseu

          
-Romanitatea  românilor  reprezintă  elementul  fundamental  al  identității  poporului  român.
-La  fel  ca  și  celelalte popoare  romanice   din  Europa , românii vorbesc  o  limbă  bazată  pe  latina  vorbită  în  Imperiul  Roman.
-Procesul  prin  care băștinașii  geto-daci  au  preluat  limba  și  cultura  latină  poartă  numele  de  romanizare   și  s-a  desfășurat  între  secolele  I-III  d. Hr ., când  o  mare  parte  din  teritoriul nord- dunărean   a  intrat  în  componența  Imperiului  Roman.
-Etnogeneza  românilor  se  încheie  în  perioada  migrațiilor , când  românii  apar  menționați  în  izvoarele  medievale  sub  denumirea   de  vlahi.
-Românii  apar  deci, ca  și  popor  , în  urma  unei  duble  sinteze - cea  dintre  geto-daci și  romani, respectiv  daco-romani  și  migratori  , dintre  aceștia  din  urmă  cele  mai  importante influențe  fiind  exercitate  de  slavi.
-Limba  română  are  majoritatea cuvintelor  din  vocabular  de  origine  latină ( 60 % din  cuvintele de  bază), la  care  se  adaugă  substratul reprezentat  de  cuvinte  de  origine  geto-dacă(  10  %)  și  adstratul, format  din  cuvinte  de origine  slavă(  20  %).
 -Problema  romanității  românilor a  interesat istoricii  români  încă  din  Evul  Mediu,  astfel  , această  problemă  fiind  tratată  de  Nicolaus  Olahus  în  secolul  al  XV-lea  sau  cronicarii  moldoveni  Grigore  Ureche  și  Miron  Costin  în  secolul  al  XVII-lea.
-Problema  romanității românilor  devine  obiect  de  dispută  între  istorici  în  secolul  al  XIX-lea, când  , pe  fundalul  cererilor  privind  emanciparea  națională   care  vin  din  partea  românilor  ardeleni,  se  încearcă  demonstrarea dreptului  istoric  al  stăpânirii  austro-ungare  asupra  Transilvaniei.
-Această  teorie a  fost  sintetizată  de  Robert  Roesler, istoric  austriac, în  lucrarea ,,Studii  românești” și este  denumită  teoria  imigraționistă.
-Teoria  imigraționistă , concepută pentru  a  corespunde  intereselor  austro-ungare din  secolul al  XIX-lea  a  fost  combătută  atât  de  istoricii  străini,cât  și  de   istoricii  români, începând cu  A.D.Xenopol  în  lucrarea ,,Studii  asupra  stăruinței  românilor  în  Dacia Traiană”
-Xenopol  aduce  ca  și  dovezi  ale  continuității  descoperirilor  arheologice, toponimia, hidronimia,  termenii  creștini  de  origină  latină, poporul   român  fiind  o  îmbinare  a  elementelor  geto-dace, romane  și  slave, elementul  roman  fiind  cel  predominant  .
-Lucrările  istorice  de  după  1989  subliniază  romanitatea  limbii  române .
-Ideea  romanității  românilor ocupă  un  rol  foarte  important în  scrierile  istoricilor, această  idee  fiind  folosită  de  reprezentanții  Scolii Ardelene  din  secolul  al  XVIII-lea  -Inocențiu  Micu-Klein, Gheorghe  Șincai, Petru  Maior  , Samuil  Micu, pentru  a  susține drepturile  naționale ale  românilor  ardeleni, negate  de elita  conducătoare  maghiară.
-În  secolul  al XIX-lea ,conștiința  romanității  românilor s-a  consolidat  , iar  după  1918  s-au  produs  opere  științifice  importante  pentru  înțelegerea  acestui  fenomen  istoric.
-În perioada  comunistă,  istoriografia  privind  problema romanității  românilor  cunoaște denaturări și  exagerări , datorate  sovietizării  culturii  inițial, respectiv naționalismul agresiv  promovat  de  regimul  Ceaușescu .
-După 1989,  discursul  istoriografic  privind  romanitatea  românilor  a  devenit  mai  echilibrat ,  fiind  acceptată ca  un  lucru   cert, care  nu  mai  are  nevoie  de alte  demonstrații. 

EVOLUȚIA PRINCIPATELOR ROMÂNE ȘI A ROMÂNIEI , ÎN SECOLELE XVIII-LEA -AL XX-lea- eseu X-LEA

 -Instaurarea  domniilor  fanariote , după  1711, provocase  un  considerabil  impact  asupra  societății  românești, marcat  printr-o  intrare  mai  profundă  a  Principatelor  în lumea   Orientului, după  ce   dobândiseră   sentimentul  europenității  lor , prin  scrierile lui  Dimitrie  Cantemir  și  stolnicul  Constantin  Cantacuzino.
-În  practica  politică internă  se  remarcă în  timpul  domniilor  fanariote, tendința de  a  supune  controlului boierimii  problemele  financiare, ceea  ce  semnifică un  atribut  al  Stărilor.
-Practica  consultării Stărilor  prin   instituțiile reprezentative s-a  manifestat   mai  cu  seamă   în  vremea  Mavrocordaților, când   Adunările  de  Stări  erau chemate să  legitimeze politica  de  reforme.
-Constantin  Mavrocordat(  1730-1769) , a  domnit  alternativ  în  Moldova și  Țara  Românescă,  a  început având  aprobarea Porții, aplicarea programului   de  reorganizare  a  instituțiilor fiscale, administrative  și  judiciare în  spiritul  de  raționalizare  a  statului.
-Programul  politic  prin   revendicările lui  naționale , a  reușit, în  fața   revoluției lui  udor  Vladimirescu, să  solidarizeze întregul corp  social  al  națiunii.
-Programul  mișcării  lui  Tudor  Vladimirescu , ,,Cererile  norodului  românesc”(  1821), era  în  aparență  îndreptat  împotriva  fanarioților,  nu  a  Porții.În  realitate   alungarea  grecilor  era  doar  primul  pas   pe  calea  cuceririi  independenței.
-Boierii  au  continuat  acțiunile  și  după înfrângerea  mișcării  lui  Tudor obținând pentru  țară  câștiguri  prețioase.
-În  1821  și  1822  ei  au  redactat  nu  mai  puțin  de  75  de  memorii  și  proiecte  de  reformă, pe  care  le-au  înaintat  rușilor, turcilor  și austriecilor, cerând  recunoașterea  drepturilor naționale  și,  în primul  rând reacordarea dreptului  de  a  avea  domni  pământeni.
-Drept consecință a  acestor  acțiuni în  septembrie  1822, Poarta  a  acceptat  înlocuirea  fanarioților , numindu-l  pe  Grigore  Ghica  ca  domn  al  Țării  Românești și  pe  Ioniță  Sandu  Sturdza  , domn  al  Moldovei.
-Revenirea  la  domniile  pământene  a  însemnat și  începutul  unei  mișcări  de  regenerare  națională.
-După  crearea  statului  român  modern , era  necesară  obținerea  independenței  acestuia,  fie  pe  cale  diplomatică, fie  pe  cale  militară.
-La  4  aprilie  1877  s-a  semnat  Convenția  româno-rusă,  care  prevedea  trecerea  armatei  ruse  prin  România ,spre  Balcani. Rusia  se  obliga  să  respecte   drepturile  politice  și  integrarea  teritorială  a  României  .
-La  scurt  timp  după  semnarea   Convenției   româno-ruse, Rusia   a  început  războiul  cu  Turcia, refuzând  cooperarea  militară  cu  România.
-L  9  mai   1877, în  urma  afirmațiilor  de  independență  făcute  în  Camera(  Adunarea)  Deputaților  de  către   ministrul  de  externe  Mihail  Kogălniceanu , Parlamentul  a proclamat   independența  României   și  starea   de  război    cu  Turcia.
-În  februarie  1878 s-a încheiat  tratatul   de   pace  de  la  San  Ștefano  , dintre  Rusia  și  Turcia. 
-Nemulțumirile  de  creșterea  puterii  Rusiei  , marile   puteri  au   organizat  Congresul  de  la  Berlin (1878)  pentru  încheierea  unui  nou  tratat  de  pace  .
-Delegația  României  , formată  din  prim ministrul  I.C. Brătianu  și  ministrul  de  externe Mihail  Kogălniceanu  , nu  a  fost  primită  la  tratative, fiindu-i  permis  doar  să  prezinte  punctul de  vedere   al  României.
-Referitor  la  România  , Tratatul de  la  Berlin ( 1878)  stabilea   următoarele :  se  recunoștea independența  României .
-România  primea  Dobrogea  , dar  era  nevoită  să  cedeze  Rusiei  cele  trei  județe  din  sudul  Basarabiei (  Ismail, Bolgrad, Cahul).
-Obținerea  independenței  a  avut  consecințe  importante, a  crescut   prestigiul  internațional al  României , s-au  creat  condiții  favorabile  pentru  dezvoltarea   economiei  românești, realizându-se  unirea  Dobrogei  cu  România( 1878),iar  România  a  fost  proclamată  regat( 1881).
-Primul  Război  Mondial  se  încheia cu  victoria  Antantei, iar  România   se  afla  în  tabăra  victorioasă   .
-Această  situație  a  favorizat  formarea  statului  național  unitar  român.
-La  27  martie  /9 aprilie  1918 , Sfatul  Țării  a  hotărât  unirea  Basarabiei  cu   României.
-La  15-28  noiembrie  1918 , la  Cernăuți , Congresul  General  al  Bucovinei  a  hotărât  unirea  Bucovinei  cu  României.
-Adunarea  de  la  Alba  Iulia , din  1  decembrie  1918, a  adoptat  Rezoluția  de  unire  a  Transilvaniei  , Banatului   și Tării  Ungurești  cu  România.
-Crearea  României  Mari,  în  1918,  s-a  făcut  prin  unirea  Basarabiei, Bucovinei și  Transilvaniei  cu  România, unire  hotărâtă  de  adunările  democratice  de  la  Chișinău, Cernăuți  și  Alba  Iulia.
-Adevăratul  proiect  politic   al  statului  român  modern  a  fost  formulat  de revoluția  română  din  1848-1849.
-Unirea  de  la  1859  a   dus  la  formarea  statului  național  român  modern, reformele  fiind  începute  de  Al. I.Cuza.
-Obținerea  independenței  a  adus  statului  român  atributul  suveranității  naționale  și  posibilitatea  de  a   deveni  regat.
-Unirea  cea  Mare    de  la  1918  a  dus  la  realizarea  statului  național  unitar  român  și  la  adoptarea  democrației ca  formă  de  regim  politic.

luni, 13 ianuarie 2014

ULTIMA NOAPTE DE DRAGOSTE,ÎNTÂIA NOAPTE DE RĂZBOI-de Camil Petrescu- comentariu literar

 -Camil  Petrescu  este  adeptul unei  noi  formule  estetice, vizând  trecerea  de  la  romanul  de  inspirație rurală  la  romanul  citadin, care  oferă  scriitorului  o  mai  mare  diversitate  și  profunzime  tematică.
-Totodată  ,scriitorul  pune  în  discuție tehnicile  narative  ale  romanului  obiectiv ,în  primul  rând caracterul  omniscient  al  naratorului.
-Camil Petrescu  scrie  un  roman   citadin , cu  o  problematică  acută ,  vizând  puternice  drame  existențiale  și  de  conștiință.
-Cele  două  părți  ale  romanului  ,,Ultima  noapte  de  dragoste  , întâia  noapte   de  război”, redactate  la  persoana  întâi  ,pentru  a  le  spori   nota  de  autenticitate, au  fiecare  câte  o  temă  distinctă.
-Prima  este  radiografia  unui  sentiment, gelozia, cea  de-a doua  relatează  experiența  contactului  nemijlocit  cu  moartea  pe  front.
-Partea  a  doua  este  un   jurnal  de  război.
-Romanul  are  două  părți  inegale, scriitorul  schimbând  cursul  cronologic  al  narațiunii,  prin  folosirea  procedeului  memoriei  involuntare.
-,,Ultima  noapte   de  dragoste ” ,semnifică  sfârșitul  iluziei,  revelația  calității  umane   mediocre  a iubitei  sale, accentuată  de  un  eveniment  atât  de  sângeros  cum  este  războiul,  în  timp  ce   a doua  parte  a  titlului, ,, întâia  noapte  de  război”,reprezintă  începutul  infernului, al  unei  lumi  bântuite  de  luptele  absurde.
-Subiectul  romanului  se  organizează  în  jurul  dramei  de  conștiință  a   personajului  principal, generată  de  incertitudinea  în  iubire.
-Ștefan  Gheorghidiu  este un  student  sărac, care  trăiește  din  greu  , împreună  cu  surorile  sale, din  pensia  modestă  de  văduvă   a  mamei  .
-Logodit  cu  o  frumoasă  colegă  de  facultate, Ela,  Gheorghidiu  amână   nunta  până  la  obținerea   licenței ,întrucât  banii  puțini  nu-i  ajung  să-și  întrețină  o  familie..
-Ela  este  și  ea  o  fată  orfană ,crescută  de  o  mătușă.
-Gheorghidiu  are  doi  unchi, unul  bogat  și  avar, Tache  , altul  binevoitor  și  glumeț, Nae  Gheorghidiu  ,un  cunoscut  avocat  și  om  politic.
-Deși  nu-și  agreează  și  nu-și  cultivă  rudele, pe  care  le  disprețuiește  pentru  preocupările  lor  mercantile ,Ștefan  Gheorghidiu  devine, spre  surprinderea  tuturor,  moștenitorul  unchiului  Tache, care-i  lasă  o  avere  considerabilă  ,încredințată  spre  administrare  celui  de-al  doilea  unchi  , Nae  Gheorghidiu,  în  schimbul  unei  consistente  rente  lunare.
-Eliberat  astfel  de  grijile materiale,  personajul  se  poate  dedica  preocupării  sale  favorite, filozofia , consacrându-se  în  liniște studiului.
-Ștefan  Gheorghidiu  își  iubește  soția, dar  aceasta  este  un  produs   al   lumii  din  jur ,trebuie  să  participe  la  viața  mondenă,  să  frecventeze  personaje  cu  preocupări  meschine,  să  facă  excursii  în  grup , să  se  prefacă interesat  de  modă,  de  dans  de  alte  frivolități  ce  fac  parte  din  sfera de  existență  a  soției  sale.
-Ștefan  este  un  inadaptat  superior,  între  cei  doi  soți   neexistând  o  comunicare   sufletească autentică.
-Ela  Gheorghidiu  este   o  femeie  frumoasă, dar  cât   se  poate  de  obișnuită, cu  manifestări  de  tandrețe  și  de  feminitate, copilăroasă, sensibilă, alintată.
-Îl  urmează  pe  Gheorghidiu  la  seminarii, ca  nu  cumva  să  flirteze  cu  colegele, deși  nu  are  înclinație  pentru  speculațiile intelectuale, fapt  vădit dintr-o  antologică  lecție de  filozofie  ce  se  desfășoară în  patul  conjugal.
-Drama  lui  Ștefan  nu  este  de  fapt   a  geloziei, ci  a   iubirii  înșelate, personajul  observând   comportarea  soției  sale  în  societate , aparenta  ei  atracție  pentru  un  om  de  lume, Gregoriade,  cu  care   crede  că  Ela  îl  înșală.
--În  această stare  sufletească  de  incertitudine, la   intrarea   României   în   Primul   Război  Mondial, eroul  este  mobilizat  și  participă   la luptele  din   zona  Rucăr- Bran   și  de  pe   valea  Prahovei ,și  trăiește  experiența  majoră   a  acestuia,  unde  era  în  stare  să  dezerteze  de  pe  front.
-Dragostea  lui  Gheorghidiu   este  plină  de  suspiciuni   care  găsește  ceva  suspect  în  fiecare  dintre  gesturile   soției  sale   și  care  alimentează   sentimentul  de  gelozie  al  personajului.
-Gelozia  ajunge  la  paroxism   în  mai  multe  momente, într-o  excursie  , redată   în  câteva  pagini  magistrale, Ștefan  trăiește  obsesiv  fiecare  clipă, pentru  care   coordonatele  vieții  pendulează între  iubire  și  moarte,  reprezentați  de  războiul  mai   subtil  al  sentimentelor,   de  gelozie , dar  și  de  războiul adevărat ,în  care  moartea  este  condiția  dominantă. 
-Drama  lui  Gheorghidiu   se  acutizează și  în  raport  cu  celelalte  personaje, cei  bogați fiind  analizați  de el  cu  un  teribil  spirit  critic.
-Lumea  în  care  patrunde  Ștefan  Gheorghidiu   este  bazată  pe  fiziologia  banului, unde  cei  fără  avere   nu  supraviețuiesc  sau  așteaptă  să  moștenească  averea  de  la  cei  ce  o  posedă.
-Nae  Gheorghidiu  este  un  astfel  de  personaj  , un  arivist care  face  tot  ce  este  posibil  pentru  a  pune  mâna  pe   averea  unchiului   Tache.
-Unchiul  Tache  , are  prin  întâlnirea  cu  Ștefan  , această  revelație  finală, care-i  conferă   ieșirea  dintr-un   cerc  vicios, și  îi  lasă    lui  toată  averea, fapt  pe  care  Nae , avocat  de  profesie, îndeletnicindu-se  și  cu  politica  ,, nu-l  poate  înțelege.
-Nae  Gheorghidiu   este  personajul  terestru  ,care se  înjosește   pentru  obținerea  unei  averi  cât  mai  mari, a  unei  poziții   politice  cât  mai  importante.
-El  este ,pentru  Ștefan  Gheorghidiu  ,un  personaj  detestabil,  fiecare  acțiune   conducând  la  împlinirea  acestui  scop: se  căsătorește  cu   o  femeie  urâtă  numai  pentru  bani, se  comportă  servil față  de  cei   cu  o  mare  avere , pentru  a  dobândi  și  el   o  parte   însemnată.
-Ștefan  încearcă  să   pună  mâna  pe  o  fabrică  de  metalurgie, pentru  a  scoate și  mai  mulți  bani, nevasta  lui  Gheorghidiu  chiar  ajunge  să  fie  interesată  de  afaceri,  devenite singurul  scop  al  vieții sale.
-Nae  își  urmărește interesele  până  în  pânzele  albe : toate acțiunile  sale  sunt  calculate îndelung , iar  cei căzuți în  capcană  devin  victime  ușoare , cum  este  și  cazul  unui  rival, Lumânăraru, ajuns  servitor  de  ocazie, după  ce greșise , în  urma  unei    manevre  copilărești , intrarea  în  producție  a  unei  fabrici  de metalurgie  câștigate  la  licitație  .
-Un   alt  tip   de  personaj   este  imbecilul, cel  ce  nu   reușește  să   facă  decât  declarații   furtunoase, având  menirea  de   a  atrage  publicul  , de  a-l   face  curios , chiar  dacă  valoarea  de  adevăr a  acestor  declarații este  nulă.
-Idiotul  perfect  crede  că  războiul  se  poate  câștiga   cu  mâinile  goale ,  fiind  suficientă  numai  prezența soldatului  pe  câmpul  de  luptă pentru  ca armatele  străine  să  se  teamă  și  să  fugă   din  fața  lui.
-Acesta  nu  este  singular :  idioți  sunt  toți,  parlamentari, politicieni, corupți   ,și  nu  își  pot   învinge  banalitatea  gândirii, potrivit  căreia  lucrurile  sunt  fie  albe ,  fie  negre.
-Războiul  este  purtat  de  armata  română  cu  o  tehnică  rudimentară :  șanțurile de  apărare    sunt  niște tranșee pline  cu  apă, iar  ofițerii  își  aduc  și  furculițe  de  acasă , fiind  extrem  de  grijulii  să  nu  le   piardă.
-Exploziile   se  succed  , taie  respirația  , determină  convulsii  epileptice  soldaților, bucuroși    după  luptă  că  au  scăpat  cu  viață.
-În  final  , se  desparte  de Ela,   lăsându-i   întreaga  avere,  și  crede  că  despărțirea  a  doi  oameni  legați  mult  timp  de  sentimente  puternice  trebuie  să  fie  spectaculoasă, nemaipomenită.
-Dincolo  de  a  fi   o  dramă  a  intelectului  care  nu  se  adaptează   lumii  în  care  trăiește, niciun  personaj  nu  are  autenticitatea  umană    pe  care  o  visa  romancierul.
-Personajele  principale  suferă  de    un   proces  de  aplatizare,   de  scufundare,   după  drama  trăită, în  lumea  comună  și  anonimă.
-Pierzându-și  treptat  farmecul  deosebit, nemaiieșind  în  evidență   ,soția  lui  Gheorghidiu  devine  o  doamnă  Bovary,    în  căutare  de  bucurii  minore   și  de  aventuri facile.
-Romanul  se  încheie  cu  o  tristă  constatare   în  care  Ștefan  Gheorghidiu  rămâne  un ,,cavaler” degradat  , care  se  duce  la  război  din  sete  de   cunoaștere.


duminică, 12 ianuarie 2014

RULETA PSIHICĂ- de GEORGE VANDEMAN

    -Doamna  Ruth  Montgomy   este  autorul  pământesc  al  cărții  ,,Ruleta  Psihică” ,care  susține  că  Arthur Ford, a  fost  cel  mai  remarcabil  medium  spiritist  din  S.U.A., acesta  decedând  în data  de  4  ianuarie  1971  în  urma unui  atac  de  cord, în  vârstă  de  73  ani.
-Cartea   pretinde  că  este  o  mărturie  oculară, nemijlocită și  primă  mână  , cu  privire  la  ceea  ce  este  dincolo  de  moarte  și  vânzarea  ei  fenomenală  este  o  dovadă  pentru  curiozitatea omului  cu  privire  la  tărânul  de  dincolo  de  moarte.
-Cartea este  condimentată  cu  discuții  largi  pe  seama  unor  nume  faimoase,  de  la  Jack  Kennedy, Winston  Churchill  și  Marilyn  Monroe  privind  starea  lor  în lumea  de ,,dincolo”.
-Ruth  Montgomery  spune  că  nu  ea  a  scris  cartea ,ci  Arthur  Ford, ea  fiind  cea  care  a  stat în  fața mașinii  de  scris  timp de  15  minute pe  zi, între  4  ianuarie  și  7  mai  1971.
-Înainte  ca  cenușa  trupului  său  incinerat  să  se  fi  risipit  pe  deasupra  Atlanticului  ,Arthur Ford  începuse  să  redacteze  o  carte  care  urma  să  ajungă  un ,,best-seller”, adică  cartea cu  cel mai  mare succes  de  vânzare ,  dictând  unei  vechi  cunoștințe.
-În  California  exista  un  om  care   jonglează  cu  mântuirea  percepției  extrasenzoriale dintre  oameni și  plante
-El  afirmă  că  plantele  reacționează  într-un  anumit  fel  atunci  când  omul  are  să le  ardă  sau chiar  numai  când  se  gândește la  acest  lucru.
-O altă  persoană  are  viziuni  cu  raze  X  , acesta  privind  înlăuntrul  corpului  pacientului   și  apoi  își  dă  seama  de  ce  suferă  respectivul   și  apoi  pune  diagnosticul .
-Se  spune  că n-a  greșit  niciodată.
,,Karma” în  religia  budistă  reprezintă  faptele  unei  persoane  întruna  din  presupusele  sale  existențe  trecute,  care  hotărăsc  soarta  persoanei  respective  în viitoarele  sale  existențe  ce  s-ar  succeda  prin  încarnări  diverse.
Karma  este  unul  dintre  cele  mai  fascinante  jocuri  pe  care  oamenii  le  practică cu  lumea  nevăzută .
-Orice  se  întâmplă  ,orice  nu  merge  bine, poate  fi  explicat  ca  avându-și  rădăcina  într-o  existența  trecută.
-În  cartea  doamnei  Montgomery  sunt  prezentate  cazuri, care  sunt  menite  să  prezinte  cât  se  poate  de  exact  viața  de  dincolo.
-Un  eveniment  înscris  în  analele  pirateriei  aeriene, a fost  acela  când  un  mic  grup  format  din   bărbați, femei  și  copii, toți  cu  înfățișări cât  se  poate   de  pașnice,  s-au  îmbrăcat  pentru  zborul  Delta  841  și  mai  puțini  au  fost  aceia  care  și-au  dat  seama că, în  timp  ce  zburau  deasupra  zonei  Orlando  din Florida  , doi  bărbați înarmați au  intrat  cu   forța  în cabina  pilotului.
-Numai  atunci  când avionul  a  aterizat  la  Miami  au  aflat  pasagerii  vestea,  prin  intermediul  căpitanului  care a  anunțat  prin  microfon , fiind  cu  pistolul  la  tâmplă,  că  sunt  cu  toții  ostateci, în  schimbul  sumei de  un  milion  de  dolari.
-S-a  întâmplat  în  1946, la  21  mai. Un  om  de  știință , tânăr  și  îndrăzneț ,efectua  o  experiență  preliminară ,necesară testului   atomic  care  urma  să aibă  loc în apele  de  sud  ale  Pacificului, la  Bikini. Acest  experiment  îl  efectuase  cu  succes  de  multe  ori  mai  înainte.
-Pentru  a  determina  valoarea  Uraniului  235 , valoare  necesară  obținerii  unei  reacții  în  lanț -numită  de  oamenii  de  oamenii  de  știință  ,,masa  critică”, tânărul  cercetător  trebuia  să  împingă  2  emisfere  de  uraniu  una  spre  cealaltă, apoi  chiar  în  momentul  când  masa  devenea  critică, trebuia  să  le  despartă  cu  ajutorul  unei   șurubelnițe , oprind  astfel  reacția în  lanț.
-Chiar  în  clipa  când  masa  deveni  critică, șurubelnița  îi  scăpă  din  mână, iar  încăperea  se  umplu  dintr-o  dată  de  o  ceață  albăstruie  care  te  orbea.
-Tânărul  Louis Slotin  , în  loc  să  dea  buzna  afară  și  astfel  să  se  salveze , despărți  cele  2   emisfere  cu  propriile  sale  mâini  goale, întrerupând reacția  în  lanț.
-Astfel ,  altruismul  temerar  salvează  viața  a  7  persoane  care  se  aflau  în  încăpere  , dar  viața  lui  era  în  pericol, datorită  radiației  excesive   și  moare  peste  9  zile  mai  târziu.
-În  anul  1965,  în  Brazilia  ,Aladino   Felix  a  prezis  că,  în  curând, la  Rio  de  Janeiro,  va  avea  loc  un  dezastru.Și  într-adevăr  o  lună  mai  târziu,  valuri  și  alunecări  de  teren   au  lovit  orașul , provocând moartea  a  600  de  locuitori.
-R.D. Samldridge lucra  ca  șofer  pe  un  camion  , întâmplări  ciudate și  inexplicabile  l-au  determinat  să  renunțe  la  slujba  de  sofer și  să  se  facă  preot.
-În decembrie  1967  se  găsea  în  California.
-Târziu, într-o noapte,  lăsă  deoparte  cartea  pe care  o  citea  și  se  îndreaptă  spre  raftul  căminului  pentru  a  se  uita  la  ceas. Era  exact  ora  12,05! Dintr-o dată , o  lumină albăstruie  se  îndreaptă spre  el,  și  de  îndată  ce-l  atinse , camera  dispăru , iar  el  se  trezi  într-o  altă  încăpere , înconjurat  de  un  grup  de ființe  ciudate  care  semănau  întrucâtva  cu  oamenii  și  că  Robert Kennedy  și  Martin  Luther  King  vor  fi   asasinați , iar pe la  începutul lui  1965  vor  avea  loc  tulburări  și  mișcări  civile.
-Domnul  R.D.Samlbridge  susține  că,  după  2  ore  ,  a  fost  ,,adus” înapoi  în  sufrageria  sa,  iar  ceasul  indica...tot  12,05.
-O  altă  întâmplare a avut  loc  în  loc  în  Washinton,  în  Seattle. Într-o  dimineață , pe  la   sfârșitul  lui  august  , în  anul  1965, o  tânără  femeie  se  trezi  în  jurul  orei  două, descoperind  îngrozită  că nu  putea  să facă  nici  o  mișcare  și  nici  să  articuleze  vreun  sunet.
-Fereastra  era  deschisă. Deodată  zări  un  obiect   cenușiu  de  mărimea  unei  de  fotbal,  care  plana  deasupra  covorului,  chiar  lângă  patul ei,  aterizând și  stabilindu-se  pe  un  suport  trepied.
-Apoi, o  scară  minusculă  se  detașă  și  5  sau  6  omuleți  de  tablă   coborâră,  începând să  repare  ,,farfuria”. Purtau  haine  foarte  strânse  pe   corp. Când   și-au  terminat  treaba , au  urcat  scara  intrând  în  navă,  iar  obiectivul  a  decolat  zburând  pe  fereastră.
-În  clipa  următoare  ,tânăra  femeie  putu   să  se  miște  și  să  vorbească  la  fel  ca  înainte.
-Ea  afirma că  acesta  este  un  fapt  real,  care  s-a  întâmplat  cu  adevărat , și  este  convinsă  că  a  fost  pe  deplin  conștientă.De  altfel  cazul  a  fost  și  cercetat.
-Astrologul  francez  Nostradamus  s-a  referit  la  anul  1999,  ca  fiind  punctul  terminus  al  conflictului  dintre bine  și  rău , an  în  care  pacea  va  începe  să  domnească  pe  pământ.
-Atunci când va  veni  pe  pământ,  Creatorul  , Împăratul  împăraților îi  va  găsi  pe  locuitorii  acestei  planete  preocupați  de  căutarea  norocului- practicând încă  jocuri  cu  lumea  nevăzută!?